LENKACHSE SPERREN V1.0.1.1 LS2017
I have a little script, which makes it possible to lock and unlock the steering axles of trailers.
The button to lock the steering axle is,. In the video it was still the key O, but this led to overlaps with overloading cars which have a steering axle. Then the tube and the steering axle were always steered the same. Therefore ned wonder that it is now ne ne other key, than in the Vid.
Think much more is never to say.
Update version 1.0.1.1:
If you wanted to join an MP game, and the mod was active, you got the following error:
Warning (LUA): ‘streamWriteBool’: Argument 1 has wrongType. Expected: Bool. Actual: Nil
.. .. .. src base scripting lua LuaScriptSystem.cpp (640): expectedType == Value :: VoidType
LUA callstack:
= D: /home/sid_235147/farmingSim_2017/profile/mods/FS17_lockSteeringAxles/LockSteeringAxles.lua (108): streamWriteBool
DataS / scripts / vehicles / Vehicle.lua (1769): writeStream
DataS / scripts / network / Server.lua (576): writeStream
DataS / scripts / FSBaseMission.lua (1118): sendObjects
DataS / scripts / events / BaseMissionFinishedLoadingEvent.lua (38): onConnectionFinishedLoading
DataS / scripts / events / BaseMissionFinishedLoadingEvent.lua (27): run
DataS / scripts / network / Server.lua (411): readStream
DataS / scripts / network / ConnectionManager.lua (28): func
Warning (LUA): ‘streamWriteBool’: Argument 1 has wrongType. Expected: Bool. Actual: Nil
.. .. .. src base scripting lua LuaScriptSystem.cpp (640): expectedType == Value :: VoidType
Was a small thought defect of mine to blame .. Is now fixed.
Update version 1.0.1.0:
It is now stored whether the steering axle is locked or not
The steering axles are now always steered when reversing, if these are not locked
Small fix for the MP
Support for trailers that have no wheelConfigurations tag in the xml
DE
Ich habe ein kleines Script gebastelt, das es ermöglich die Lenkachsen bei Anhängern zu sperren und zu entsperren.
Die Taste zu sperren der Lenkachse ist ,. Im Video war es noch die Taste O, das führte aber zu überschneidungen mit Überladenwagen die eine Lenkachse haben. Dann wurde das Rohr und die Lenkachse immer gleich angesteuert. Daher ned wundern, dass es bei euch nun ne andere Taste, als im Vid ist.
Denke viel mehr gibts nimmer zu sagen.
Update Version 1.0.1.1:
Wollte man einem MP Spiel beitreten, und der Mod war aktiv, bekam man folgenden Fehler:
Warning (LUA): ’streamWriteBool‘: Argument 1 has wrong type. Expected: Bool. Actual: Nil
……srcbasescriptingluaLuaScriptSystem.cpp (640): expectedType == Value::VoidType
LUA call stack:
=D:/home/sid_235147/farmingSim_2017/profile/mods/FS17_lockSteeringAxles/LockSteeringAxles.lua (108) : streamWriteBool
dataS/scripts/vehicles/Vehicle.lua (1769) : writeStream
dataS/scripts/network/Server.lua (576) : writeStream
dataS/scripts/FSBaseMission.lua (1118) : sendObjects
dataS/scripts/events/BaseMissionFinishedLoadingEvent.lua (38) : onConnectionFinishedLoading
dataS/scripts/events/BaseMissionFinishedLoadingEvent.lua (27) : run
dataS/scripts/network/Server.lua (411) : readStream
dataS/scripts/network/ConnectionManager.lua (28) : func
Warning (LUA): ’streamWriteBool‘: Argument 1 has wrong type. Expected: Bool. Actual: Nil
……srcbasescriptingluaLuaScriptSystem.cpp (640): expectedType == Value::VoidType
War ein kleiner Denkfehler von mir dran schuld.. Ist nun behoben.
Update Version 1.0.1.0:
Nun wird gespeichert, ob die Lenkachse geperrt ist oder nicht
Die Lenkachsen werden nun immer bei Rückwärtsfahrt gelenkt, sofern diese nicht gesperrt sind
Kleiner Fix für den MP
Unterstützung für Anhänger, die keinen wheelConfigurations TAG in der xml haben